Тест проигрывателя винила Pro-Ject Debut Carbon Evo: начинай с хорошегоЦя вертушка ставиться до того сегменту апаратів, які рідко потрапляють до мене на тести - зазвичай все ж дістається щось преміальніше. Але тут випадок особливий.

По-перше, сімейство Pro-Ject Debut, в принципі, дуже багато зробило для ринку і слухачів- початківців, ставши для багатьох якоюсь відправною точкою. І це вже заслужена репутація. По-друге, доопрацювання та удосконалення подібних, досить простих апаратів - непроста справа для виробника.

Зробити конструкцію дорожче можна, а й обійтися лише косметичними доробками - теж. Конкуренція в цьому сегменті висока, і навіть покупець бюджетного апарату може виявитися цілком обізнаним і вимогливим. Тому будемо розбиратися, що ж дає Evo в назві і наскільки цікавим апарат вийшов в цілому.

Просто розв'язка

З першого погляду впадає в очі спроба виробника зробити пристрій зрозумілим і доброзичливим для початківців. Кольоровий листок з картинками роз'яснить власнику програвача всі базові моменти. Наочно і без складнощів.

Зібрати і налаштувати програвач дуже легко. Головка Ortofon 2M Red встановлена ​​на заводі, а все інше займе 15-20 хвилин, навіть якщо уважно читати і обдумувати кожен пункт інструкції.

 


Програвач вінілу Pro-Ject Debut Carbon Evo

В цілому, Pro-Ject Debut Carbon Evo залишає зовсім не «пластикове» враження. Загальна маса - 5,6 кг: майже 4 з них припадають на стіл, а також закріплені на ньому вузли і деталі, а ще 1,7 кг - на диск.

Стіл виготовлений з цілісного шматка МДФ і пофарбований. Компанія пропонує п'ять видів матової обробки, три - глянець, а також варіант в шпоні горіха. Якщо потрібна вертушка для прослуховування, без зайвого аудіофільского перфекціонізму, то при такому виборі вписати її в інтер'єр не буде проблемою.

Знайти місце і встановити програвач стало легше. Ніжки тепер такі ж, як у деяких старших моделей - наприклад, у X1 і X2, - металеві, демпфіровані і з регулюванням за рівнем. Відповідно, з вибором поверхні і установкою все стало легше.

Якщо врахувати, що нерідко подібні апарати коштують не на спеціалізованих стійках, а на будь-яких меблях, додаткова розв'язка і регулювання виявляться зовсім не зайвими. Ніжки мають просто проклеєну фетром нижню поверхню, що додатково спрощує завдання. І розв'язка дійсно стала краще.

 

Диск у Pro-Ject Debut Carbon Evo - металевий, штампований

Привід у програвача пассіковий, мотор вбудований в корпус і захований під диском. При цьому виробник заявив про поліпшену розв'язки мотора і корпусу. Цей вузол перероблений і виглядає краще, ніж раніше - він теж частково запозичений у більш старших моделей. Адже при достатньому обсязі виробництва виготовлювач легко може застосовувати елементи від старших моделей, а не імітацію доробок. Без шкоди для себе і для користі майбутніх володарів.

Оберт з мотора передається пассіку на пластиковий субдиск, в який вмонтований сталевий шків основного підшипника. Зверху встановлюється сталевий штампований диск, який відрізняється від попередника в першу чергу тим, що по кромці з нижньої сторони він по колу проклеєний демпфуючим термопластичних полімером. Стакан підшипника з бронзовою вставкою захований в столі, а кріпиться наскрізь, через всю товщину стола.

Тут теж можна знайти деталі і елементи від більш старших моделей, але важливіше те, що і потужність мотора, і параметри підшипника саме для цього конкретного апарату виглядають більш ніж достатніми.


Швидкості

Пара цікавих моментів. Перше - на шківі мотора є дві передавальних окружності. Одна під штатний плоский пассік, друга - під круглий, теж наявний в комплекті. Якщо його встановити, прибравши плоский пассік, то, включивши апарат в режим 45 об / хв, ми отримаємо 78-му швидкість.

Не багатьом це знадобиться, але така функція є. Однак варто пам'ятати, що для відтворення 78-оборотного шелаку замість штатної Ortofon 2M Red потрібна інша головка з іншою голкою.

 

Нові ніжки. Дрібниця, але регулювання плюс вібророзв’язка - вже дещо

Другий незвичайний момент - програвач можна апгрейдити, встановивши замість штатного сталевого штампованого диска опціональний акриловий. Справа в тому, що зі сталевим диском неможливо використовувати головки MC-типу. А з акриловим - можна.

Для мене доцільність такого апгрейда під питанням: я б радив тим, хто свідомо націлюється на MC, подивитися на старші моделі вертушок. Однак сама можливість послухати, як звучать MC-картриджі, виглядає цікаво. Крім того, разом з диском можна апгрейдити і субдиск, замінивши пластиковий на алюмінієвий.

Живиться мотор від зовнішнього 15-В адаптера постійного струму, управління електронне, підстроювань швидкості не передбачено. Єдиний елемент управління - захована на нижній панелі зліва Трипозиційна кнопка. Два крайніх положення - це швидкості 33,3 і 45 (або 78) оборотів, середнє положення - програвач вимкнений. Ніякої індикації немає взагалі, і в даному випадку це тільки на користь.

В процесі тесту у мене була можливість перевірити відхилення швидкостей: виробником заявлені ± 0,5% для швидкості 33,3 обороту в хвилину і ± 0,6% для 45 оборотів. На старті апарат показав відхилення трохи вище: +0,6 і + 0,8, - але після того, як я залишив його покрутитися годин на шість без перерви, похибки стали практично паспортними. Мабуть, пассік був майже новий.

 

Поворотний вузол тонарма.

У процесі ж роботи - від «холодного» стану до того, коли диск не зупинявся години три - приріст похибки уникав паспортних значень не більше, ніж на 0,01% .


Податлива головка

Тонарм програвача відповідає за слово Carbon в назві - його трубка виготовлена ​​з застосуванням вуглеволокна. Тонарм короткий, з ефективною довжиною 8,6 дюйма, і легкий - ефективна маса всього 6 грам. Звичайно, конструкція простіше, ніж у того ж Pro-Ject 9cc, але це пояснюється класом програвача. Однак в цілому тонарм швидше непоганий - і прекрасно видно, що він рідний.

Суттєва особливість цього тонарма - обмежений функціонал налаштувань. Регулювання висоти і азимута немає. А невелика ефективна маса передбачає використання високоподатливих ММ-головок. Що ж стосується відсутності регулювання по висоті, доведеться виходити з того, що є - з поправкою на те, що подібний клас апаратів дозволяє деякі припуски.

Висота штатної головки Ortofon 2M Red від настановної поверхні до кінчика голки - 18 мм. І у всього сімейства 2M висота аналогічна. Деякі головки різних виробників (наприклад, Audio-Technica) мають схожі або близькі розміри по висоті, а який-небудь половинкою міліметра в даному випадку можна і знехтувати.

В будь-якому випадку, розумним максимумом для цього програвача мені здалася головка Ortofon 2M Blue (вставки Red і Blue взаємозамінні) або головки схожого класу. Тому що в тракті все повинно бути по рівню, без вузьких місць.



Також у програвача є досить якісна кришка. Можна використовувати, а можна залишити в коробці. Фонокабель Pro-Ject Connect it E також досить непоганий. Приємно бачити його в штатному комплекті недорогого програвача.

Ще є фетровий мат, який при такій конструкції диска просто необхідний. Крім того, в комплект до програвача я взяв пару матів Pro-Ject - з коркової і гумової крихти Cork it і шкіряний Leather it. Втім, вони не копійчані, і далеко не кожному будуть цікаві як апгрейд для цього програвача.


Великими мазками

Основне прослуховування я почав в повністю штатній комплектації - нічого не змінюючи. Виставив тільки притиск для головки звукознімача (паспортні 1,8 грама) і встановив в потрібне положення грузик антіскейтінга. Ну і, само собою, виставив апарат за рівнем, якого, до речі, в комплекті поставки немає.

 

Тут добре видно друга частина шківа, під круглий пассік, призначена для швидкості 78 обертів

Для початку послухав диск Sarah Vaughan «The George Gershwin Songbook». Вельми непоганий обсяг - при тому, що це моно-перевидання записів 1954-1956 років. Образи великі, може бути, навіть трохи більший і більш насиченим очікуваного. Але при цьому співвідношення швидше правильні, а також є повітря, опрацювання по глибині і непогана тілесність. Звук світлий, але не яскравий.

В цілому подача трохи спрощена, картина намальована великими мазками, але за рахунок того, що немає явних перекосів, сприймається вона природньо. І музикальність дуже не погана. Звичайно, детальність не найвища, але все найважливіше на своїх місцях, нюанси чутні і у вокальних партій, і у інструментальних - і все це подається досить динамічно, жваво, без скутості і без холодку.

Те, що з одного боку можна назвати яскравістю в звуці, на ділі зовсім не заважає - до цього швидко звикаєш, тому що яскравість виражена не дуже сильно, а ось крикливості або різкості немає. Швидше навпаки: яскравість поєднується з якоюсь музичною округлістю, з об'ємом звуку.


Потім поставив пару платівок з різним ступенем зношеності - головним чином, щоб оцінити, як програвач впорається з таким матеріалом. І він виявився цілком терпимим і не примхливим. Артефакти не надто виділяються на тлі звуку і не заважають прослуховуванню. Це відноситься і до зношених пластинках, і до тих, що ніколи не бачили мийки.

Попутно прогнав кілька тестових доріжок - тут все виявилося в межах заявлених паспортних даних, навіть тести на трекінг пройшли непогано.

По тонарму зробив висновок, що з рухомими вузлами і люфтами у нього все в межах допустимого, а ось що здивувало - апарат дійсно тихий. Мотор трохи чутно на старті, але не більше того. Мабуть, все зроблено грамотно: де треба - заекрановано, а де треба - розв'язане. Тут результати навіть краще, ніж в середньому для цього класу апаратів.



Другий диск - Bohren & Der Club Of Gore «Piano Nights». Ось тут міг би вийти дуже значний обсяг, виходячи з того, як записаний альбом, але обсяг виявився лише вище середнього. При цьому я не помітив перебріхування пропорцій: присутній увагу до нюансів і тихим звуків, яке тут особливо необхідно, щоб передати відтінки.

Басова складова на цьому тлі виглядає навіть впевненіше, ніж я очікував. Втім, все дещо нескладно. Найнижчий бас згладжений сильніше, ніж потрібно. Але від апарату подібного класу отримати навіть такий результат - вже дуже непогано.

До того ж, що доставляє дискомфорт перекосу діапазону не чути. І музику можна слухати спокійно, комфортно - нехай без деяких деталей і нюансів, але і без почуття явної недостатності. Спрощення в плані детальності і з поправкою на добре знайому голівку майже не помітно - точніше, воно не акцентує на собі увагу.

Також можна відзначити схильність до більшої подачі в мажорі, до легкої життєрадісності, але забарвленням в прямому сенсі цей ефект не назвати. Скажімо так: життєрадісний характер.


Ущільнити середину

Наступна платівка - OOIOO «Feather Float». Звук в належній мірі завзятий, не огрублений, хоча і дещо спрощений. У ньому простежується якась багатогранність, шаруватість емоцій, а не просто напрямок від і до. Слухати не нудно, і звук не втомлює односкладових.

 

Штатний і опціональні мати і штатний фоно-кабель, що йде в комплекті

Попутно я вирішив спробувати пару матів з комплекту - Cork it і шкіряний Leather it. Так як перенастроювання тонарма по висоті немає, все це може здатися не зовсім коректним, але в даному випадку різницею можна знехтувати. Тим більше, що корково-гумовий, товщиною 1 мм, на ділі виявився мало не більш підходящим, ніж штатний, ну а шкіряний, хоч він і не регламентований по товщині, теж не створює критичних перешкод.

По звуку Leather it кілька ущільнює середину, роблячи її трохи більше тілесно-відчутною. Сам звук став трохи більш силовим, трохи менше легковажним, що в нашому випадку зовсім не погано - тим більше що ніякої тугорухливості не з'явилося, а повітря не стало менше. Все просто вийшло трохи вагоміше, тілесні і при цьому більш струнким.

Гумово-корковий мат теж трохи ущільнив середину, але ось виразність по краях діапазону стала трохи гірше - що по басу, що по верхніх частотах. Втім, мій досвід показує, що мати з схожих матеріалів скоріше підходять до акрилових дісків.

Крім того, я спробував ці мати на парі різних програвачів і в результаті вони мені дуже сподобалися своєю передбачуваністю і зрозумілим впливом на звуковий почерк. Обидва можуть стати в нагоді для коригування звуку. Так що ці мати переїжджають в мій доволі різноманітний і прискіпливо відібраний тестовий арсенал.

 

Далі поставив альбом Queen «A Kind Of Magic» у вигляді японського промо-пресу ідеального збереження. Хороша наповненість звуку без зайвої щільності, непогана динаміка і цілком приємна, жива емоційність. Мабуть, іноді на третій план відходять деякі післязвуччя. Але вся основа, музика і емоційна подача не викликають серйозних питань. Жваво і емоційно. Динаміка трохи згладжена, але рівна. І навіть специфіку записі альбому чутно непогано.

Остання платівка - досить непогане перевидання 6-й Симфонії Бетховена. В цілому - впевнено і краще очікуваного. Є питання і по динаміці, і по детальності на складних фрагментах, але основа відіграється правдоподібно і без перекосів. І тембрально звук більш живою, ніж я очікував - нехай він простіше, але синтетики в ньому немає.

 

Висновки

Дуже хороший варіант бюджетного програвача - щоб просто жити з ним і слухати музику. Дійсно, за приставкою Evo ховається пристойна робота. У нюансах допрацювали різні вузли конструкції, а все в цілому дало дуже пристойний результат.

Настільки вдалий, що деякі апарати дорожче, наприклад, можуть видавати кращу детальність або динаміку, але ось з цілісністю і врівноваженістю звуку у них буде гірше. Прекрасний бюджетний базис, який може бути або початком довгої історії, або просто програвачем, з яким цілком непогано зживеться усереднена бюджетна система.

І ще один момент - хоча починаючому точно варто якийсь час пожити зі штатною головкою, але в подальшому, як мені здається , апарат заслуговує чогось більш серйозного. І моє початкове припущення про стелю у вигляді Ortofon 2M Blue за підсумками тесту мені бачиться навіть заниженим.


Музикальний матеріал

  • Bohren & Der Club Of Gore - Piano Nights / PIAS Recordings - PIASD4804LP / Stereo
  • Ludwig van Beethoven, Wiener Philharmoniker, Karl Böhm - Symphonie 6 «Pastorale» Ouvertüre «Egmont» / Pro-Ject Audio Systems - PR-LP001 / Stereo
  • OOIOO - Feather Float / Polystar - MTJD -1007, Trattoria - Menu.221, Shock City - Shockcity008 / Stereo
  • Queen - A Kind Of Magic / EMS-91168/ Stereo
  • Sarah Vaughan - The George Gershwin Songbook / Mercury - 814 187 1 / Mono

 

Паспортні дані

  • Тип приводу: пассіковий
  • Швидкості обертання: 33,3 / 45 об / хв з електронним перемиканням, 78 об / хв при використанні опціонального пассіка, що встановлюється вручну
  • Допустиме відхилення швидкості: 33,3: ± 0.5%; 45: ± 0,6%
  • Рівень гулу: 33,3: ± 0,17%; 45: ± 0,15%
  • Ефективна маса тонарма: 6 грам
  • Ефективна довжина: 8,6 дюйма (218,5 мм) Захід: 18,5 мм
  • Потужність: 4 Вт
  • Блок харчування (виносної): 15 В / 0,8 A постійного струму
  • Розміри ( ШхВхГ): 415x113x320 мм; з відкритою кришкою: 415x365x405 мм
  • Маса: 5,6 кг
  • Головка звукознімача: Ortofon 2M Red
  • Частотний діапазон: 20-22 000 Гц
  • Розділення каналів: 22 дБ / 1 кГц
  • Виходна напруга: 5,5 мВ
  • Імпеданс: 47 кОм
  • Динамічна податливість: 20 μm / mN
  • Голкотримач: алюміній
  • Тип голки: еліптична 8/18 мкм
  • Притисна сила: 1,8 (1,6-2) грама
  • Можливі змінні вставки: 2M Red, 2M Blue і 2M Silver
  • Масса: 7,2 грама

02.04.2021

Рекомендовані товари