Yamaha GT-5000

Випуском цієї топової моделі Yamaha підтвердила прихильність хай-файним цінностям аналогової епохи. В її конструкцію закладено весь потенціал компанії, за довгі завоювала незаперечний авторитет в області аудіо. Об'єкт нашого нинішнього дослідження - фантастичне поєднання класичних рішень, нових матеріалів і технологій.
Слухаємо програвач в системі, цілком складеної з компонентів Yamaha 5000-й серії.

ВІНІЛОВИЙ РАРІТЕТ

У золоту еру аудіо Yamaha випустила чимало програвачів вінілу, які і до цього дня залишаються предметами культу у любителів вінтажної техніки. Це і модель PX-1 з тангенціальним тонармом, і GT-2000, попередниця нинішньої героїні нашого тесту, молодша GT-750 і багато інших. Нагадаю, що компанія вже більше 130 років є найбільшим виробником музичних інструментів, на яких грають виконавці світової величини. Так що її фахівці прекрасно знають, як народжується звук, і як його потрібно відтворювати.

Вперше прототип флагманського програвача GT-5000 був показаний публіці на вінілової виставці-ярмарку, що пройшла на токійській Акихабара влітку 2018 року. Після цього вихід на ринок кілька разів відкладався - японські інженери доводили точну механіку апарату до досконалості.

Синхронний 24-полюсний двигун живиться від генератора змінної напруги з кварцовою стабілізацією частот для швидкостей 33 1/3 і 45 об / хв.


Літери GT в назві моделі означають Gigantic & Tremendous (Гігантський і Грандіозний) - саме таке враження вона і виробляє. Високий і широкий корпус оброблений чорним лаком точно за тією ж технологією, як і концертні роялі Yamaha. При падінні і заломлення світла покриття здається прозорим і дуже глибоким.

Yamaha GT-5000


Опорний диск діаметром 35 см і масою 5 кг виточений з алюмінію. Він встановлюється на латунний маховик діаметром 14,3 см, який через плоский еластичний пассік пов'язаний з ведучим шківом. Така подвійна конструкція покращує інерційні властивості вузла і забезпечує ефективну розв'язку від вібрацій двигуна. Коефіцієнт детонації у GT-5000 дуже малий - всього 0,04%.

Синхронний 24-полюсний двигун живиться від генератора змінної напруги з кварцовою стабілізацією частот для швидкостей 33 1/3 і 45 об / хв.

Перемикання здійснюється кнопкою на верхній панелі, а для точного встановлення потрібних обертів передбачено регулювання Pitch Control - вертикальний циліндр з накаткою поруч з диском. Щоб налаштуватися, до гнізда на задній панелі потрібно підключити стробоскоп, покласти на диск картонний коло з радіальними мітками (і те, і інше в комплекті програвача) і домогтися їх візуальної нерухомості. Запускається двигун великою круглою кнопкою праворуч від диска.


Для більш ефективного демпфірування у нього подвійна трубка - всередині алюміній, покритий міддю, зовні карбонова оболонка.


\

Фірмовий 9-дюймовий тонарм прямий, з розширюється задньою частиною. Для більш ефективного демпфірування у нього подвійна трубка - всередині алюміній, покритий міддю, зовні карбонова оболонка. Статичне балансування забезпечується прецизійними підшипниками. Шелл з’ємний.

Програвач встановлюється на чотири масивні вібропов’язуючі опори з підстроюванням по висоті.

Yamaha GT-5000


У нашому екземплярі програвача була встановлена ​​головка Sumiko Songbird Hi. Це модель нового покоління - з рухомою котушкою, але з високим виходом 2,5 мВ і оптимальним навантаженням 47 кОм, як у стандартного ММ-картриджа.

Вихідні роз'єми балансні, за рахунок чого досягається низький рівень фону і перешкод при підключенні до підсилювача, чим ми і скористалися.

І балансним у нас вийшов весь тракт - від програвача до попереднього підсилювача C-5000, а від нього до підсилювача M-5000. Акустичні системи - NS-5000, тобто весь наш комплект був складений з флагманських компонентів Yamaha. Розглянемо їх ближче.


І свято це для досвідченого меломана - в характері системи немає ні надмірно яскравих рис, ні спроб підкупити штучної красивістю подачі.


Yamaha C-5000 не просто попередній підсилювач, а центр управління системою з усіма регулюваннями, розвиненою комутацією джерел і аудіофільским режимом Direct. Повністю балансна схемотехніка реалізована на дискретних елементах, правий і лівий канали живляться від власних силових трансформаторів.

 

Підсилювач потужності M-5000 теж повністю балансний, він видає 2 х 200 Вт на 4-омному навантаженні при спотвореннях не більше 0,07% в діапазоні 20 Гц - 20 кГц. Потужність, що віддається в навантаження, відстежується по великим стрілочним індикаторами з логарифмічною шкалою.

 NS-5000

Акустику NS-5000 я неодноразово слухав на презентаціях і виставках, але з власною 5000-й серією вона буде звучати вперше. Ці розкішні колони по принципам проектування ближче до музичних інструментів, ніж до аудіо компонентів. Дифузори всіх динаміків виконані з унікального матеріалу Zylon, механічні властивості якого такі ж, як у берилію, а характер звучання - як у паперу. Він використовується в космічній промисловості, з нього роблять бронежилети і захисні костюми для мотогонщиків. 30-сантиметровий басовий драйвер працює на два порти різного діаметру. Для боротьби зі стоячими хвилями використовуються акустичні абсорбери - труби у вигляді букви J з наповнювачем. Для цієї акустики масою 35 кг розроблені фірмові стійки SPS-5000 з розв'язуючими конусами.

 

Верхній спектр, що видається програвачем, шикарно передається твітерами, які створюють справжню  хмару з повітряних складових.


Виставляємо колонки паралельно передній лінії, відбудовувати гучність, ставлю першу платівку. Кажуть, що перше відчуття найвірніше, і в нашому випадку це вільне, відкрите і святкове звучання. І свято це для досвідченого меломана - в характері системи немає ні надмірно яскравих рис, ні спроб підкупити штучної красивістю подачі. Тональний баланс сприймається абсолютно лінійним, всі ділянки частотного діапазону передаються гармонійно, ніщо не виділяється із загальної картини. А діапазон у системи на рідкість широкий, і кожна його смуга хороша по-своєму. Мабуть, NS-5000 ніколи так красиво не грали, як в цей раз, в оточенні «рідних» компонентів. Верхній спектр, що видається програвачем, шикарно передається твітерами, які створюють даний хмара з повітряних складових. Рідкісний випадок, коли купольний твітер для розв'язання і прозорості може посперечатися з стрічковими випромінювачами. Купольні средньочастотні гучномовці дають масу інформації, зберігаючи всі тембральні нюанси записаних на платівці інструментів і вокальних партій. Басові драйвери прокачують ве лике приміщення, видаючи низькі ноти без затягувань і сторонніх призвуків. На альбомах Kraftwerk і Boney M система видає справжній дискотечний драйв, точно розставляючи акценти, задумані продюсерами під час запису.

Yamaha


Власне, в цьому і полягає заслуга програвача - він видає бездоганний музичний сигнал, з яким потім «працюють» перед, підсилювач потужності і акустика. У паузах не чути гулу, включення на C-5000 фільтра інфранизьких частот абсолютно не впливає на тишу між треками. Спотворень в кінці пластинки не чути, значить, кутова помилка при відтворенні мінімальна. Узгодження головки з тонармом (по податливості і ефективної масі) близько до оптимального - про це свідчить глибина і швидкість баса.

 

Можливо, GT-5000 програвач не супер футуристичний - без цифрового дисплея, багатоповерхового плінта і майданчиків під чотири тонарма. Але це класика, про яку ми не сміли мріяти в золоту епоху аудіо, причому класика розкішна і в найсучаснішому виконанні. І що особливо цінно - зараз це єдина квазівінтажная модель такого класу на ринку, і малоймовірно, що хтось із виробників вирішиться зробити подібне.

Yamaha


Yamaha M-5000 

СИСТЕМА

 

  • Попередній підсилювач Yamaha C-5000
  • Підсилювач потужності Yamaha M-5000
  • Акустичні системи Yamaha NS-5000
  • кабелі:
  • міжблочні Musical Wire Cadence XLR
  • акустичні JIB SB-004
  • силові JIB Hydrogen

МУЗИКА


  1. Santana, «Abraxas». Columbia Records, 1970
  2. Roxy Music, «Stranded». Island Records, 1973
  3. Le Grand Orchestre De Paul Mauriat, «Apres Toi». Philips, 1972
  4. Boney M, «Night Flight To Venus». Atlantic / Hansa Records, 1978
  5. «The Man-Machine». Kraftwerk. Capitol 1978


Yamaha GT-5000

 Привід: пассіковий Кварцованний || Швидкості: 33/45 об / хв || Маса опорного диска: 5 кг || Головний підшипник: прямий || Рівень детонації: 0,04% || Зміна швидкості обертання: ± 0,1% || Двигун: 24-полюсний двофазний синхронний || Блок живлення: вбудований || Харчування від мережі: 100 - 230 В 50/60 Гц 20 ВА || Потужність: 15 ВА || Габарити: 546 x 221 x 411 мм || Маса: 26,5 кг

 

Тонарм

 

Ефективна довжина: 223 мм (9 дюймів) || Захід голки: 18 мм || Балансування: статична || Оптимальна маса головки: 5 - 14 г

 

Головка Sumiko Songbird Hi

 

Тип: МС || Маса: 8,5 г || Притискна сила: 1,8 - 2,2 г || Опір / ємність навантаження: 47 кОм || Діапазон частот: 12 - 40000 Гц || Поділ каналів: 30 дБ || Баланс каналів: менш 0,5 дБ || Профіль голки: еліпс || Вихідна напруга: 2,5 мВ

Джерело: audiomania


25.03.2021