Випуском цієї топової моделі Yamaha підтвердила прихильність
хай-файним цінностям аналогової епохи. В її конструкцію закладено весь
потенціал компанії, за довгі завоювала незаперечний авторитет в області аудіо.
Об'єкт нашого нинішнього дослідження - фантастичне поєднання класичних рішень,
нових матеріалів і технологій.
Слухаємо програвач в системі, цілком складеної з компонентів
Yamaha 5000-й серії.
ВІНІЛОВИЙ РАРІТЕТ
У золоту еру аудіо Yamaha випустила чимало програвачів
вінілу, які і до цього дня залишаються предметами культу у любителів вінтажної
техніки. Це і модель PX-1 з тангенціальним тонармом, і GT-2000, попередниця
нинішньої героїні нашого тесту, молодша GT-750 і багато інших. Нагадаю, що
компанія вже більше 130 років є найбільшим виробником музичних інструментів, на
яких грають виконавці світової величини. Так що її фахівці прекрасно знають, як
народжується звук, і як його потрібно відтворювати.
Вперше прототип флагманського програвача GT-5000 був
показаний публіці на вінілової виставці-ярмарку, що пройшла на токійській
Акихабара влітку 2018 року. Після цього вихід на ринок кілька разів відкладався
- японські інженери доводили точну механіку апарату до досконалості.
Синхронний 24-полюсний двигун живиться від генератора змінної напруги з кварцовою стабілізацією частот для швидкостей 33 1/3 і 45 об / хв. |
Літери GT в назві моделі означають Gigantic & Tremendous (Гігантський і Грандіозний) - саме таке враження вона і виробляє. Високий і широкий корпус оброблений чорним лаком точно за тією ж технологією, як і концертні роялі Yamaha. При падінні і заломлення світла покриття здається прозорим і дуже глибоким.
Опорний диск діаметром 35 см і масою 5 кг виточений з
алюмінію. Він встановлюється на латунний маховик діаметром 14,3 см, який через
плоский еластичний пассік пов'язаний з ведучим шківом. Така подвійна конструкція
покращує інерційні властивості вузла і забезпечує ефективну розв'язку від
вібрацій двигуна. Коефіцієнт детонації у GT-5000 дуже малий - всього 0,04%.
Синхронний 24-полюсний двигун живиться від генератора
змінної напруги з кварцовою стабілізацією частот для швидкостей 33 1/3 і 45 об
/ хв.
Перемикання здійснюється кнопкою на верхній панелі, а для
точного встановлення потрібних обертів передбачено регулювання Pitch Control -
вертикальний циліндр з накаткою поруч з диском. Щоб налаштуватися, до гнізда на
задній панелі потрібно підключити стробоскоп, покласти на диск картонний коло з
радіальними мітками (і те, і інше в комплекті програвача) і домогтися їх
візуальної нерухомості. Запускається двигун великою круглою кнопкою праворуч
від диска.
Для більш ефективного демпфірування у нього подвійна трубка - всередині алюміній, покритий міддю, зовні карбонова оболонка. |
Фірмовий 9-дюймовий тонарм прямий, з розширюється задньою
частиною. Для більш ефективного демпфірування у нього подвійна трубка -
всередині алюміній, покритий міддю, зовні карбонова оболонка. Статичне
балансування забезпечується прецизійними підшипниками. Шелл з’ємний.
Програвач встановлюється на чотири масивні вібропов’язуючі опори з підстроюванням по висоті.
У нашому екземплярі програвача була встановлена головка
Sumiko Songbird Hi. Це модель нового покоління - з рухомою котушкою, але з
високим виходом 2,5 мВ і оптимальним навантаженням 47 кОм, як у стандартного ММ-картриджа.
Вихідні роз'єми балансні, за рахунок чого досягається
низький рівень фону і перешкод при підключенні до підсилювача, чим ми і скористалися.
І балансним у нас вийшов весь тракт - від програвача до попереднього підсилювача C-5000, а від нього до підсилювача M-5000. Акустичні системи - NS-5000, тобто весь наш комплект був складений з флагманських компонентів Yamaha. Розглянемо їх ближче.
І свято це для досвідченого меломана - в характері системи немає ні надмірно яскравих рис, ні спроб підкупити штучної красивістю подачі. |
Yamaha C-5000 не просто попередній підсилювач, а центр управління
системою з усіма регулюваннями, розвиненою комутацією джерел і аудіофільским
режимом Direct. Повністю балансна схемотехніка реалізована на дискретних
елементах, правий і лівий канали живляться від власних силових трансформаторів.
Підсилювач потужності M-5000 теж повністю балансний, він
видає 2 х 200 Вт на 4-омному
навантаженні при спотвореннях не більше 0,07% в діапазоні 20 Гц - 20 кГц. Потужність,
що віддається в навантаження, відстежується по великим стрілочним індикаторами
з логарифмічною шкалою.
Акустику NS-5000 я неодноразово слухав на презентаціях і
виставках, але з власною 5000-й серією вона буде звучати вперше. Ці розкішні
колони по принципам проектування ближче до музичних інструментів, ніж до аудіо
компонентів. Дифузори всіх динаміків виконані з унікального матеріалу Zylon,
механічні властивості якого такі ж, як у берилію, а характер звучання - як у
паперу. Він використовується в космічній промисловості, з нього роблять
бронежилети і захисні костюми для мотогонщиків. 30-сантиметровий басовий драйвер
працює на два порти різного діаметру. Для боротьби зі стоячими хвилями
використовуються акустичні абсорбери - труби у вигляді букви J з наповнювачем.
Для цієї акустики масою 35 кг розроблені фірмові стійки SPS-5000 з розв'язуючими
конусами.
Верхній спектр, що видається програвачем, шикарно передається твітерами, які створюють справжню хмару з повітряних складових. |
Виставляємо колонки паралельно передній лінії, відбудовувати гучність, ставлю першу платівку. Кажуть, що перше відчуття найвірніше, і в нашому випадку це вільне, відкрите і святкове звучання. І свято це для досвідченого меломана - в характері системи немає ні надмірно яскравих рис, ні спроб підкупити штучної красивістю подачі. Тональний баланс сприймається абсолютно лінійним, всі ділянки частотного діапазону передаються гармонійно, ніщо не виділяється із загальної картини. А діапазон у системи на рідкість широкий, і кожна його смуга хороша по-своєму. Мабуть, NS-5000 ніколи так красиво не грали, як в цей раз, в оточенні «рідних» компонентів. Верхній спектр, що видається програвачем, шикарно передається твітерами, які створюють даний хмара з повітряних складових. Рідкісний випадок, коли купольний твітер для розв'язання і прозорості може посперечатися з стрічковими випромінювачами. Купольні средньочастотні гучномовці дають масу інформації, зберігаючи всі тембральні нюанси записаних на платівці інструментів і вокальних партій. Басові драйвери прокачують ве лике приміщення, видаючи низькі ноти без затягувань і сторонніх призвуків. На альбомах Kraftwerk і Boney M система видає справжній дискотечний драйв, точно розставляючи акценти, задумані продюсерами під час запису.
Власне, в цьому і полягає заслуга програвача - він видає
бездоганний музичний сигнал, з яким потім «працюють» перед, підсилювач потужності і акустика. У паузах
не чути гулу, включення на C-5000 фільтра інфранизьких частот абсолютно не
впливає на тишу між треками. Спотворень в кінці пластинки не чути, значить,
кутова помилка при відтворенні мінімальна. Узгодження головки з тонармом (по
податливості і ефективної масі) близько до оптимального - про це свідчить
глибина і швидкість баса.
Можливо, GT-5000 програвач не супер футуристичний - без цифрового дисплея, багатоповерхового плінта і майданчиків під чотири тонарма. Але це класика, про яку ми не сміли мріяти в золоту епоху аудіо, причому класика розкішна і в найсучаснішому виконанні. І що особливо цінно - зараз це єдина квазівінтажная модель такого класу на ринку, і малоймовірно, що хтось із виробників вирішиться зробити подібне.
СИСТЕМА
- Попередній підсилювач Yamaha C-5000
- Підсилювач потужності Yamaha M-5000
- Акустичні системи Yamaha NS-5000
- кабелі:
- міжблочні Musical Wire Cadence XLR
- акустичні JIB SB-004
- силові JIB Hydrogen
МУЗИКА
- Santana, «Abraxas». Columbia Records, 1970
- Roxy Music, «Stranded». Island Records, 1973
- Le Grand Orchestre De Paul Mauriat, «Apres Toi». Philips,
1972
- Boney M, «Night Flight To Venus». Atlantic / Hansa Records,
1978
- «The Man-Machine». Kraftwerk. Capitol 1978
Yamaha GT-5000
Тонарм
Ефективна довжина: 223 мм (9 дюймів) || Захід голки: 18 мм
|| Балансування: статична || Оптимальна маса головки: 5 - 14 г
Головка Sumiko Songbird Hi
Тип: МС || Маса: 8,5 г || Притискна сила: 1,8 - 2,2 г || Опір / ємність навантаження: 47 кОм || Діапазон частот: 12 - 40000 Гц || Поділ каналів: 30 дБ || Баланс каналів: менш 0,5 дБ || Профіль голки: еліпс || Вихідна напруга: 2,5 мВ
25.03.2021